
Odzież reklamowa z nadrukiem
Współcześnie rynek przewoźników kolejowych jest w Polsce bardzo zróżnicowany. Na rynku działają zarówno podmioty prowadzące usługi przewozów kolejowych zarówno na terenie całego kraju, jak i międzynarodowe. Są też podmioty, które przewożą ludzi i towary na terenie danego województwa. Liczne firmy i spółki działające na rynku muszą się w związku z tym intensywnie promować, aby pasażerowie wybierali ich usługi – każdy pasażer jest ważny. Aby to osiągnąć, mogą m. in. dystrybuować gadżety reklamowe, które noszą nadruki promujące daną spółkę kolejową. Przy tej działalności ważne jest zarówno przygotowanie gadżetu i nadruku, jak i jego dystrybucja.
Przykładem, który pomoże zobrazować temat, może być odzież reklamowa z nadrukiem, ponieważ jest to gadżet czołowy, jeśli chodzi o popularność wśród reklamodawców. Wspomniana odzież reklamowa z nadrukiem może przydawać się przewoźnikom kolejowym do kilku rodzajów działań reklamowych.
Po pierwsze, jest to działanie polegające na wręczaniu klientom podarunków. Może to wyglądać tak, że osoby, które kupują regularnie bilety na jakieś trasy, w tym np. bilety miesięczne, otrzymują po pewnym czasie prezent, w postaci takiego gadżetu. Prezent ten ma na celu pokazanie klientowi, że spółka dba o niego i że jest on dla spółki ważny. Jest to zawsze bardzo miły akcent, który bardzo wielu ludzi powinien przekonać do dalszego korzystania z usług danego przewoźnika.
Ale odzież reklamowa z nadrukiem może też służyć jako zachęta dla ludzi mogących stać się klientami danego przewoźnika kolejowego. Chodzi tu o akcje polegające na wręczaniu upominków np. przechodniom na ulicach i w innych miejscach – oczywiście odpowiednio ruchliwych, aby podejmowanie tam akcji rozdawania podarunków miało sens. Akcje rozdawania upominków są obliczone na pozyskanie maksymalnej liczby nowych klientów – którzy przynajmniej raz na jakiś czas kupią bilet od danej spółki kolejowej. Tacy klienci również są w ich funkcjonowaniu ważni.
Rzecz jasna, trzeba mieć na uwadze, że przewoźnicy kolejowi w Polsce są dotowani przez skarb państwa. Nie zmienia to faktu, że jako spółki podlegające prawom wolnego rynku, muszą pozyskiwać stale nowych klientów, aby ich sytuacja finansowa była jak najlepsza.