Współcześnie wyróżnia się marketing pośredni i bezpośredni. Obie gałęzie mają pewne cechy wspólne, ale także wiele różnic. Marketing bezpośredni polega na kontakcie przedstawiciela danej firmy bezpośrednio z indywidualnym klientem – stąd nazwa. Oczywiście przejawów tego rodzaju działalności i metod na nawiązanie kontaktu może być bardzo dużo. Wspólną cechą większości tych metod jest wykorzystanie różnego rodzaju gadżetów reklamowych, których różnorodność pozwala na dostosowanie konkretnego gadżetu do konkretnych działań. Jak gadżety reklamowe mogą zostać wykorzystane w marketingu bezpośrednim?
Odpowiadając na powyższe pytanie, dobrze jest posłużyć się przykładem. Mogą nim być krówki z logo, jako że gadżety z logo firmowym są najlepszymi gadżetami reklamowymi. Krówki zaś, same w sobie, są bardzo popularne w społeczeństwie.
Krówki z logo mogą być w ramach marketingu bezpośredniego rozdawane przechodniom na ulicach. Oczywiście zwykle odbywa się to w miejscach uczęszczanych regularnie przez duże grupy ludzi, jak ruchliwe skrzyżowania, centra handlowe, parki, ale również okolice miejskich zabytków, itp. W takich miejscach spotkać można bardzo wielu potencjalnych klientów, choć oczywiście nie każdy z nich zdecyduje się na skorzystanie z oferty firmy. Celem marketingu bezpośredniego jest jednak kontakt z potencjalnym klientem, stąd metoda ta jest bardzo popularna.
Krówki z logo mogą także być dołączone na zasadzie promocji do konkretnego przedmiotu. W ten sposób promują nie tylko markę producenta czy też dystrybutora, ale także konkretny produkt. Promocja, polegająca na tym, że kto zakupi dany produkt dostanie krówki w prezencie jest bardzo skuteczna, bowiem gadżety, o których mowa, stanowią dobrą zachętę.
Krówki, o których mowa, posiadające logo danej firmy, mogą także, w ramach marketingu bezpośredniego, być rozdawane na imprezach plenerowych, takich jak koncerty, happeningi czy festyny. Jak pokazuje praktyka, takie działanie jest bardzo opłacalne, bowiem w większości przypadków w takich imprezach uczestniczą osoby o zdefiniowanych konkretnych cechach.